خبری فوری اما ناتمام
نوشته شده توسط : sasurse

این آخرین خبر محمود صارمی خبرنگار اعزامی ایرنا به مزار شریف در مرداد 1377بود كه حتی در لحظات پایانی اشغال دست از مسوولیت و تعهد رسانه ای خود برنداشت و پیام رسانی در عرصه خبر را بر نجات جان خود ترجیح داد. خبرهایی ناتمام از این دست، بسیارند، خبرهایی كه هرچند ناتمام می مانند اما سبكی زیبا در خبرنویسی پدید می آورند تا تعهد را با شیوه ای ملكوتی، ثبت كنند.

خبر در واژه لغوی به معنای پیامی است كه به مخاطبان، اطلاعاتی را انتقال می دهد و كسی كه این پیام را اطلاع رسانی می كند، خبرنگار نامیده می شود؛ گاه وقتی خبری مخابره می شود جهانی را متعجب می سازد، عده ای بر این باورند كه خبرنگاران همانند پیامبران هستند مگر نه اینكه خداوند پیام خود را در قالب آیات آسمانی به پیامبران وحی فرمود تا بشر را از این آموزه ها آگاه سازد، خبرنگار نیز چنین رسالت سنگینی را داراست و باید همانگونه كه خبر به وقوع پیوسته، به اطلاع مخاطبان برساند.

زیرا امانتداری و بی طرفی خبرنگار از اهم ویژگی های وی محسوب می شود و اگر خبر فاقد این ویژگی ها باشد، مخاطب را به شبهه وا می دارد و بدین منظور منبع خبری خود را تغییر می دهد.

مخاطب نیز می بایست در صدد كسب اخباری باشد كه از صحت آن اطمینان كامل داشته باشد، زیرا در این زمینه خداوند نیز در قرآن كریم به صراحت بیان می فرماید:.. اگر خبری برایتان آورده شد، بدون تحقیق آن را نپذیرید.

خبرنگاران حلقه واسط مردم و مسوولان در یك جامعه به حساب می آیند. آنان آینه عملكرد حاكمان هستند؛ به طوری كه با فعالیت و هوشیاری یك خبرنگار، مسوولان قادر خواهند بود در جریان خواسته ها و نیازهای مردم و جامعه قرار گرفته تا به موقع پاسخگوی نیازهای آنها باشند.

خبرنگار در محل وقوع رویداد، توامان چشم و گوش رسانه و مردم است. اوست كه باید به كشف حقیقت بپردازد و در كمترین زمان مخاطبان را آگاه سازد. خبرنگار در واقع كسی است كه از خطر كردن نمی هراسد و همواره به دنبال كشف واقعیت ها است. همانگونه كه خبرنگاران این مرز و بوم در حین انجام وظیفه مخاطراتی را به جان خریدند و نام خویش را در لوح تاریخ جاودانه كردند.

آنها رویدادهای انقلاب را لحظه به لحظه ثبت كردند تا این رخداد مایه افتخارهمیشگی نسل ایرانی باشد، ایرانیانی كه با سكوت نكردن افتخار آفریدند.

خبرنگاران فرمایش رسول اكرم(ص) را با این مضمون ' حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامتگری نهراس '؛ سرلوحه عملكرد خود قرار دادند، آنها در دوران دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند و در زیر آتش گلوله های دشمن متجاوز جان خود را فراموش كردند و در پیكاری نابرابر قلم و دوربین را به دوش گرفتند و حماسه های دلیر مردان را به ثبت رساندند تا نسل های آینده ایثار و از جان گذشتگی جوانان این مرز پر گوهر را ببینند، بشنوند و بیاموزند.

پس از پایان جنگ نیز خبرنگاران سلاح خود را بر زمین نگذاشتند و همواره با قلم و دوربین خود علیه ستم زمانه، پیكار خود را ادامه دادند.

آنها به دور از سرزمین مادری ماموریتی دگر را شروع كردند و بنابه وظیفه انسانی خود، یك بار دیگر،به ایفای نقش پرداختند.

انسانهایی كه خبرنگاری را پیشه خود ساختند، در صحنه اند تا با تنها سلاح كارآمد این حرفه و با شیوه خاص خود در راه برقراری صلح و ایجاد آرامش و دوستی بین انسانها گام بردارند و رسالت عظیم رسانه ای خود را در كشف حقایق به خوبی انجام دهند.

روایت خبرنگاران، حكایت روایتی ناتمام است، زیرا هنوز آوایی از میان خبرهای بی شماری كه ناتمام مانده، شنیده می شود، ندایی كه با خون خبرنگاران شهید آغشته شد و مظلومیت و ایثار را فریاد می زند.

یاد و خاطره تمامی شهدای عرصه خبر گرامی و راهشان پر رهرو باد.

اطلاع**9131**





:: برچسب‌ها: اتومبیل , طبیعت , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 1668
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: